Thursday, April 29, 2010

CONVOCATION



Assalamualaikum...
Semalam PKS telah selamat mengadakan upacara graduasi yang ke 18..bile tengok anak2 murid aku dah hbs belajar, teringat lak zaman aku belajar dulu...bile time convo ni, ibarat saat kemenangan untuk kite setelah beberapa tahun mengharungi kehidupan sebagai seorang mahasiswa atau mahasiswi...terlalu banyak perit getir dan dugaan yang kita hadapi, dan sudah pastinya segalanya itu bakal menjadi landasan untuk kiter menjalanai kehidupan sebenar yang lebih mencabar....

masa aku convo dulu, tarikh tu sama dengan tarikh siti nurhaliza kawen...masa tu gak mula mula bapak aku taknak bawak mak aku sama sebab faktor kesihatan mak aku...aku merajuk, aku cakap kalau mak aku tak pergi aku taknak pergi jugak.. last 2 bapak aku mengalah jugak...yerlah, saat mcm tu kiter nak gak berkongsi dengan org org yang tersayang...dan masa tu insan yang banyak mengusung mak bapak aku g jalan2, adalah abe ehem ehem aku time tu...org kelate...abang mat namanya...hehehehehe...mak bapak aku suke sgt kat dier....family dier pun sayang kat aku cuma mungkin dah bukan jodoh, apa yang kami rancangkan tak menjadi jugak...takpe, ada hikmahnya...(entah kat mana lah dier sekarang, dah kawen ke belom )....

masa aku berada kat Main Hall UIAM, aku sedih , terharu, gembira dan semua perasaan ada...sedih sebab bakal tinggalkan uia dan kawan2...dulu masa sekolah menengah, dari form 4 aku selalu buat solat hajat nak masuk uia...dan bile Allah perkenankan doa aku, aku heppi sgt dan sudah semestinya bile nak grade time tu aku sedih...
dan sampai sekarang aku masih rindukan suasana uia.....

Masa dalam dewan nak tunggu turn masa tu, aku menangis...sebab heppi dah berjaya tamatkan pelajaran..alhamdulillah..sebak sebab sepanjang tempoh aku belajar, mak bapak aku banyak beri aku sokongan moral....

Insyaallah, pas ni aku nak sambung belajar lagi...
aku ingat lagi, pernah suatu masa, aku mintak bapak aku kirimkan buku tajwid aku yang tertinggal..masa bapak aku kirim, aku bukak la kotak tu, dalam buku tu, bapak aku selitkan satu nota kecil yang aku masih simpan sampai sekarang...bunyi nye begini...
" Anakku, menuntut ilmu adalah satu jihad.Ayahanda mahu anakanda pulang nanti membawa segulung ijazah yang sangat membanggakan"...luluh air mata ku membaca kata kata tuh....itu lah semangat yang bapak aku hadiahkan pada aku....aku tahu, bapak aku sayang sgt kat aku...teramat sayang sebab aku pun sayang sangat kat die...aku rindu kat mak bapak aku walaupun tiap 2 minggu aku balik jenguk diorang....

huhuhuhu...tak lama lagi aku akan jadi hak org lain...aku rindu nak tido ngan mak bapak aku mcm masa kecik2 dulu....apakah????????hahahahahaha.....

No comments:

Post a Comment