Thursday, May 6, 2010

Kebusyan

Assalamualaikum
Hari ni tetiba je aku nak luahkan kebizian yang melanda aku hari ni...seawal jam 8 pagi, aku dah terpaksa mengadap anak murid aku kat library untuk dengar diorang buat presentation...ooo makk ayyyyy...aku kena dengar diorang sampai kol 1.30 tadi....nak termuntah...tapi benda tu bukan berakhir kat situ saje...semoat solat zohor jap...tengah nak suap mee goreng yang aku beli pagi tadi..tetiba tepon aku berdering...student aku nak datang buat presentation lak kat opis,,,nak taknak terima gak....semua nya berlanjutan sampailah jam 4 petang...sangat penat aku hari ni...tapi aku happy gak sebab walaupun busy, itu adalah tanggung jawab aku dan amanah yang aku kena buat....

Alhamdulillah, hari ini jugak dalam kebusyan ni, aku menerima satu sms dari seseorang yang nyatanya mengubah persepsi aku terhadapnya selama ni...mintak maaf saudara..kerana tersilap membuat andaian...

Dan sekarang dalam kesibukan kerja, aku masih menanti akan satu ketetapan dalam hidup aku...aku pun tak tau kena tunggu sampai bile...Bile lah agaknya semua teka teki akan terjawab....

Tapi tak ape...aku pasrah dan aku redha, sekiranya pilihan tu adalah baik untuk ku...tetapi sekiranya ditakdirkan bahawa pilihan itu bukan yang terbaik untuk kami, aku pasti Allah mahu berikan yang terbaik untuk kami..."KENAPE ALLAH TURUNKAN HUJAN?SEBAB SELALUNYA LEPAS HUJAN ALLAH AKAN BERIKAN KITA PELANGI..."

jadi sebab kata kata tu lah, aku akan terima segala apa jugak ketentuan Allah...semoga aku tabah mengahdapi semua dugaan ....

muahhhh...salam sayang

No comments:

Post a Comment