Wednesday, June 17, 2009

permulaan dan pengakhiran

salam...setiap yang bermula pasti akan berakhir dan setiap yang bernyawa itu pasti akan mati..
tidak ada apa apa lagi yang mampu aku pertahankan selama ini kerana aku sememangnya tidak pernah memilikinya..jadi secara literal nya, aku tidak kehilangan apa apa kerana aku tidak pernah menjumpainya dalam hidup aku...

selama 11 tahun, aku jejaki sebuah persahabatan yang tergantung semasa zaman persekolahan..di takdirkan Allah, aku dipertemukan dengan apa yang aku cari selama ini, segalanya berubah, daripada bernama Jullian, bertukar menjadi Mohd Ashraff...kenapa selama 11 tahun ini, kami tidak pernah bersua walhal kami berasal dari kawasanyang sama..2 bulan selepas dia menjadi seorang muslim, Allah pertemukan kami kembali..tetapi sayangnya ........seribu kali sayang

aku sering tertanya tanya, apa sebenarnya hikmah yang tersembunyi di sebalik pertemuan ke 2 ini, sebagai kawan, teman dan sahabat sememangnya pergaduhan sering berlaku..tapi kenapa
semakin hari semakin banyak perkara yang mendatangkan pergaduhan dan perselisihan timbul sedangkan aku mahukan persahabatan yang indah...mungkin kelemahan ku yang menjadi punca, aku yang tidak pandai bergaul, tidak pandai bergurau dan menceriakan keadaan...
siapalah aku berbanding perempuan lain...mungkin juga aku tak pandai menjaga hati, mungkin aku selalu cakap kasar, mungkin jugak aku ni pemarah, aku sensitif,segalanya kelemahan aku...

sebenrnya hari ni aku demam, terkejut atas dugaan bertimpa dalam hidup aku..tapi aku akan gagahkan kaki ku jua kerana aku tahu, nun di penghujung jalan, seorang lelaki lain yang amat menyintai aku sedang menanti ku dengan penuh kasih sayangku..iaitu bapak aku yang tak pernah putus putus menemani aku di masa aku senang dan susah ..dia lah cinta ku yang pertama...

aku demam, kerana aku terlalu bersedih di atas kehilangan sahabatku yang memilih untuk meneruskan kehidupan nya bersama orang lain, aku sedih kerana aku rasa aku belum sempat menakluki masa dan keadaan untuk membahagiakan..yer, aku berniat mendampinginya kerana aku mahu kami salaing mendidik, aku bukan banyak sangat ilmu agama nak didik dia, sebab tu aku mahu kami saling didik mendidik....aku happy sekejap tapi keputusannya untuk membewa diri ke suatu tempat benar benar menggugat aku, tapi siapalah aku untuk menghalang..mungkin di sana akan ada orang lain yang mampu membahagiakan nya dan boleh mendidiknya...siapalah aku...
aku pasrah dengan ketentuan Nya..setiap kali habis solat aku pasti memohon pada Allah agar dekatkan kami sekiranya dia adalah yang terbaik untuk ku di dunia dan akhirat...tapi sebaliknya, aku mohon di jauhkan jika bukan dia yang terbaik untuk ku dunia akhirat..dan sekarang dia menghilang jauh dari mataku...mungkin inilah jawapan sebenar nya yang ingin Allah sampaikan..
dari kejauhan, aku berdoa semoga Allah tetapkan hati mu, menemukan mu dengan jalan ketenagan dan kesabaran, jalan kehidupoan yang kau impikan...dan semoga suatu hari nanti Allah akan ketemukan kita dengan jawapan nya..semoga suatu hari nanti kau akan tahu..semoga suatu hari nanti kau akan tersedar dari mimpi dan angan mu...semoga kauakan jadi muslim yang mentaati Allah dan hidup dalamkasih sayang Allah...

walau di mana saja kau berada, doaku tetap bersama mu..terima kasih atas persahabatan yang indah ini..(kekadang terasa rindu ajarkan bait bait ql quran padamu)..tapi tak mengapa..mungkin Allah akan gantikan keindahan lain untuk kita dengan perpisahan ini...salam sayang




denagrkan lagu matahariku

No comments:

Post a Comment