Friday, March 5, 2010

Kebencian kerana sayang

AKU BENCI...sgt benci..aku tak tahu lagi mcm mana nak ungkapkan kebencian aku.Tapi ayat yang paling mudah nak gambarkan adalah, aku takkan maafkan seorang itu dengan mudah..mulia sungguh org yang bersifat pemaaf tapi aku bukan lah sewenang wenangnya boleh memafkan dia itu..kau ttipu wang ringgit aku, kau tipu dengan kata kata kau, dan masa yang sama kau beri harapan pada aku dan mak bapak aku..

Pasal duit lagi best, bila aku tuntut hak aku, kau marah aku, dan putar belitkan fakta, seolah olah aku pulak yang bersalah..kononnya kau kata aku pemarah hanya kerana aku pernah marah kau dalam kereta hari tu..padahal, sepanjang yang aku kenal diri aku, hanya kau yang pernah buat aku marah sebegitu..hanya kerana kau aku akan jadi singa..semua kerana kau...

Kenapa..entah..aku sukar nak tafsirkan..sangat dalam kebencian aku ni..sangat tinggi kesakitan hati ku pada kau...terima kasihla atas sumbangan cerita duka yang kau coretkan dalam lembaran hidup aku...

Untuk seorang dia, kau kenali siapa dirimu..percayalah, suatu hari nanti kau akan menyesali segala apa yang telah kau lakukan pada aku..ingatlah, dosa kita pada Allah, insyaallah Allah akan ampunkan kerana Alla itu Maha pengampun lagi Maha Pengasihani..tapi dosa sesama manusia, belum tentu dapat dimaafkan.

No comments:

Post a Comment