Monday, June 1, 2009

hati

assalamualaikum malam yang gelap..
kau muncul setelah kau beri ruang pada sang mentari untuk berehat..
dan begitulah putaran dunia dan hari yang kita lalui..

kadang kala hati kita teramat mudah untuk terusik oleh sesuatu perkara yang mudah..
tapi aku juga manusia. mudah merasa berkecil hati bila sesuatu pengorbanan tidak dihargai dan tidak di peduli..semakin waktu beredar, semakin masa berganjak, semakin itulah kita rasakan dunia berubah, segala tindak tanduk dan perbuatan di sekeliling, akan menjadi tidak sama seperti waktu waktu sebelum nya..sukarkah untuk mempamerkan penghargaan...sukarkah untuk menghargai sedikit jerih usaha yang aku lakukan semata mata mahukan menghadiahkan kebahagiaan?

mmm..entahla, sebenarnya malam kian larut tapi aku tak mampu untuk mencari dan menggali jawapannya...yang aku pasti, aku perlu gagah mencari makna yang tersurat dalam lipatan qada dan qadar ku

No comments:

Post a Comment