Wednesday, June 3, 2009

Di sini segalanya bermula

aku baru balik dari tempat kerja..penat tetapi penat lagi kehidupan ini aku rasakan..benar kata pepatah, setiap yang bermula pasti akan berakhir, dan setiap yang berhenti pasti ada permulaan nya..bila kita memulakan sesuatu, sudah pasti kita terpaksa berhadapan dengan risiko untuk mengakhiri...

aku teringat kata kata tulisan seorang sahabat, tersentuhnya hati bile sahabat ini memperkatakan tentang isteri keduanya.., padahal sebenarnya isteri pertama nya adalah perjuangan islam..ikatan perhubungan yang telah lama wujud dalam kehidupannya, mana mungkin mampu di pisahkan..kata nya lagi, biarlah isteri kedua tersebut yang akan menjadi enjin kuasa kepada percintaan nya dengan isteri pertama...

hmm..simbolik dan penuh makna bagi seorang pejuang islam, bagi seorang pencinta Allah..bukan mudah mencari sekeping hati yang mengagungkan kasih sayang dan cinta Allah..bukan mudah mencari seorang kekasih yang mencintai Mu ya Allah..
di sebalik kesedihan, akan ada kegembiraan, di sebalik gelak tawa, akan ada tangisan, disebalik kepayahan akan ada kesengan,..dan sudah pasti, selepas turunnya manik hujan, pasti muncul sang pelangi...

entah kenapa di senja begini, aku tidak mempu membendung kesedihan dan kesayuan hati ku...ada segunung keperitan yang aku pendamkan, ada segunung kesayuan yang bersarang dalam jiwaku...

Ya Tuhanku, kau beri kan aku kekuatan...kau berikan aku petunjukMu...aku pasti akan ada bahagia selepas derita...

No comments:

Post a Comment