Wednesday, October 12, 2011

masakan ibu

Salam...pagi ni aku bertolak dari kampung sebab petang semalam balik nak uruskan pembelian perabut rumah..alhamdulillah, tinggal 10 peratus lagi rumah tu akan siap sepenuhnya..brg barang pun dah siap tempah semalam tinggal tunggu tauke tu hantar dan bayar...lepas tu rumah tu tinggal nak duduk je...alhamdulillah...tapi rasanya nak tambah dekor kat luar rumah..macam nak buat mini taman....
pelik jugak, sebenarnya pagi ni aku nak cerita tentang masakan ibu, bukan pasal rumah..merepek lak pagi pagi ni...jap tadi baru je lepas habiskan kelas 1 jam...sukenye hari rabu sebab ada kelas 1 jam je cuma petang ni aku kena pantau kelab lak...
masakan ibu,,,,entah kenapa terfikir nak tulis tentang masakan ibu pagi ni...yer lah, usia aku ni dah 30 tahun, tapi aku kekadang terfikir ada tak mak orang lain macam mak aku? aku dah kawen dah pun, tapi mak aku akan masakkan bekal makan tengahari untuk aku tiap kali aku balik ke kampung..kadang2 aku taknak tapi mak tetap buatkan...kadang kadang aku cakap nak sebab aku taknak mak kecik hati...tapi dah nama air tangan seorang ibu, walaupun yang dibuatnya sekadar telur dadar, sangat menyelerakan aku...huhuhu...esok esok, kalau mak kita dah tak ada, ada tak org yang boleh buat mcm tu kat kiter?
aku bersyukur ada seorang mak yang sngt bertanggungjawab...aku sangat sayangkan mak aku tapi sekarang mak dah selalu tak sihat, mak sakit kaki..nak bergerak pun susah tapi mak sangat cekap orangnya..mak tak pernah mengeluh tentang kesakitannya...Ya Allah, semoga kau beri keringanan pada mak aku...

No comments:

Post a Comment