Friday, May 7, 2010

Buat seorang dia

Assalamuaalaikum
Malam ni tetiba ingatan aku kuat sangat pada seorang dia yang dah lama menghilang dari hidup aku..Bila wajah tu muncul, ada titis air yang membasahi pipiku...mengiringi coretan aku pada malam yang sgt sunyi ni...aku tau aku berdosa kerana merinduinya tapi apalah daya aku...seorang insan hina yang miliki sekeping hati hina...aku, yang menyayanginya sepenuh hati, di ibaratkan boneka yang tak berperasaan...alangkah indahnya dunia, jika dia tahu betapa aku syg kan dirinya???

Untuk kesekian kalinya, rindu ini menjemput kenangan silam bertandang..aku merindui saat2 ketika aku ajarkan nya ayat2 suci Allah...aku rindukan detik itu yang sudah pastinya takkan dapat terulang kembali...

Ya Allah..berikan aku kekuatan untuk terus berdiri..aku masih merindukan sstu yang tak mungkin dapat aku temui bersama insan lain...tapi siapalah aku di hatinya...selayak nya cuma disakiti, dikasari dan di perbodohkan...tapi biarlah semua itu...

Ya Allah, ampuni aku kerana masih gagal mengusir pergi rasa ini...mungkin pada masa ni, dia dah gembira sebab bakal menimang anak nya kedua bersama isterinya....
dah lama aku simpan rasa tu, sejak zaman sekolah....tapi yang buat aku terluka dan tak dapat aku lupakan adalah harapanyg diberikan kepada mak bapak aku dulu..pedih,,,,

biarlah ...sesekali rindu datang, maka dijemputnya kenangan sebab itu aku beremosi...
esok, aku tidak tahu apa yang bakal berlaku....

No comments:

Post a Comment