Wednesday, September 2, 2009

POLIKU

salam...
sah lama rasanya aku tak tulis sesuatu kat sini..tiba tiba hari ni rasa nak tulis jugak, semalam sampai je ofis mmg tak sempat pun nak buat apa...aku dah agak dah, balik jer dari induksi, mesti bertimbun kerja...hmmm..tak sempat nak buat apa pun, nak borak ngan adik aku salwa pun tak sempat semalam, cuma leh jeling2 die dari jauh je...heheheh...hari ni leh la kot nak sembang..

pagi pagi aku bangun, aku rasa malas nak gi kerja..astagfirullahalazim...aku pun tak tau..aku tetiba rasa jiwa aku tak ade dalam pendidikan..aku tak tau..rasanya ini kali ke 2 aku cuba untuk mencari kejiwaan seorang pendidik tu, aku nak ngajar, tapi aku tak nak dibebani dengan benda denda lain...aku nak jumpe student aku, tapi aku taknak wat itu, wat ini...(hmmm...tunggu lah aku bukak universiti under bapak aku dulu...)..hehehheh

aku cuba ubah niat aku, takut terpesong, biar aku melangkah kerja ni semata mata kerana Allah..di setiap langkah aku ni, aku cuma terbayang muka bapak aku, mak aku...wajah wajah yang aku sangat sayang...

aku bangga jadi pendidik sebenarnya, tapi ada sesuatu kat sini yang menghantui aku...
aper tu yer..hentah..hehhehehe...

kadang kadang aku rasa bila tulis kat blog ni, rasa mcam kita berbicara dengan diri sendiri..tapi tak apa, esok, sekurang kurangnya bila aku dah mati, ade jugak tulisan aku yang aku tinggalkan..sekarang aku just nak buat balik cerpen cerpen yang dah lama aku tak karang...sebagai koleksi..hehehheh...

hari ini aku ada satu kelas je...sebab petang karang kena tgk budak kelab...pagi 2 mood aku dah di bunuh oleh mereka mereka yang langsung tak buat kerja rumah yang aku bagi..ingatkan nak hukum depa berdiri atas kerusi..tapi diorang dah besar ...tapi kejap je aku jadi hulk, pastu aku rasa bersalah lak ngan diorang..aku tukar balik tune aku...

oklah hati, jap lagi aku sambung balik..nak buat kerja dulu..

No comments:

Post a Comment